Rezervistul

duminică, 10 septembrie 2017

STOP MINCIUNII, MANIPULĂRII, DIVERSIUNII ȘI DEZBINĂRII

În data de 7 septembrie, a avut loc la sediul Senatului cea de a doua reuniune a Forumului 2017 a structurilor asociative ale militarilor în rezervă și retragere, desfășurată sub deviza
STOP MINCIUNII, MANIPULĂRII, DIVERSIUNII ȘI DEZBINĂRII
Opriți bătaia de joc la adresa militarilor români
Reuniunea a avut drept scop adoptarea unei poziții comune față de bulversarea vieții rezerviștilor produsă ca urmare a modificărilor aduse prin OUG 59/2017, tergiversarea aprobării/amendării OUG 57/2015 și modificările preconizate la legea salarizării unitare și legea pensiilor.
La reuniune au participat reprezentanți ai tuturor asociațiilor cuprinse în Forum și au fost invitate să participe și alte asociații ale rezerviștilor, inclusiv ANCMRR din MApN, care, din păcate nu a onorat invitația, continuând atitudinea de dezinteres față de activitatea celorlalte structuri asociative și de refuz a tot ceea ce înseamnă intenție de coagulare a acțiunilor rezerviștilor militari, considerându-se singura reprezentantă a acestora.
Au fost invitate de asemenea să participe la reuniune toate structurile executivului și legislativului cu responsabilități în domeniul apărării și securității naționale, de la Președinție, Guvern și Ministere la comisiile parlamentare, dar doar MApN și-a trimis un reprezentat, parlamentarii fiind reprezentați de domnul deputat Dumitru Lupescu (USR), membru în comisia de apărare, ordine publică și siguranță națională din Camera Deputaților, cel mai probabil din proprie inițiativă, domnia sa fiind și ofițer în rezervă.
Deși discuțiile purtate pe timpul reuniunii au excedat cadrul inițial propus, ele s-au concentrat totuși pe efectele pe care noile acte legislative adoptate de guvern și cele aflate în proces de elaborare le au asupra calității vieții rezerviștilor militari. Întrucât la finalul reuniunii s-a decis transmiterea unui comunicat către toate structurile cu responsabilități în domeniul apărării naționale, începând cu Președintele României, mesaj care va fi difuzat prin mijloacele asociațiilor participante și, sperăm noi, va avea audiență și în mass media, nu vom insista pe aceste aspecte, ci vom prezenta doar intervențiile reprezentanților AORR, la activitate fiind prezenți nouă membri, majoritatea fiind și membrii ai Consiliului Director.
Astfel, domnul general locotenent (r) Florian Pința, prim vicepreședinte al Asociației și copreședinte al reuniunii, a prezentat succint punctele forte ale întâlnirii, reprezentate de: reunirea pentru a doua oară în decurs de numai câteva luni a structurilor asociative din Forum; reprezentativitatea Forumului care înglobează asociații ale militarilor proveniți din toate instituțiile sistemului național de apărare, ordine publică și siguranță națională cu excepția ANCMRR din MApN; progresele înregistrate în direcția coagulării acțiunilor structurilor asociative ale cadrelor militare în rezervă și retragere, chiar dacă se mai manifestă suficiente sincope, majoritatea generate de cauze subiective, nu de puține ori individuale. Totodată, domnia sa a subliniat că, în condițiile actuale, prin lipsă de transparență, adoptarea de măsuri care afectează grav viața militarilor rezerviști și mai ales campania de stigmatizare a personalului militar, Guvernul îi va forța până la urmă pe aceștia să reacționeze mai virulent, inclusiv prin proteste publice.
Poziția de ansamblu a AORR a fost prezentată de secretarul general al Asociației, domnul general maior (r) Dan Florin Grecu, a cărei intervenție o prezentăm mai jos:
1. AORR denunță și condamnă campania informațională declanșată împotriva militarilor, cu precădere împotriva pensionarilor militari, campanie menită să discrediteze activitatea în slujba națiunii desfășurată de mii de militari, să afecteze legătura strânsă de suflet și simțiri existentă între națiune și Armata Sa și să învrăjbească societatea civilă împotriva ultimilor săi apărători, militari. Considerăm că acest lucru cu atât mai grav cu cât această campanie este desfășurată de însuși Guvernul României, prin miniștrii săi și nu am semnalat nici o reacție care să i se opună din partea vreunui lider politic, indiferent 
În acest context, considerăm că este necesară și solicităm intervenția președintelui României, care în baza prerogativelor sale constituționale de mediator și mai ales din calitatea sa de Comandant al Forțelor Armate să pună capăt acestui proces propagandistic de defăimare și culpabilizare a militarilor, în special a celor în rezervă cu efecte nefaste asupra coeziunii societății și apărării naționale.
În egală măsură solicităm primului ministru și comisiilor parlamentare pentru apărare, respectiv juridice, să prezinte fără echivoc poziția Guvernului, respectiv a comisiilor față de pensiile militare, în sensul recunoașterii acestora ca pensii militare de stat, adică pensii ocupaționale cu o anumită specificitate și nicidecum ca pensii speciale, nesimțite și nemeritate, așa cum sunt ele menționate de propaganda antinațională și păgubitoare la care participă inclusiv unii membrii ai Guvernului și Parlamentului.
2. Referitor la OUG-59/2017 o întrebăm pe doamna ministru al muncii când a fost corectă și cinstită? Acum câteva luni când a retras în chiar plină dezbatere parlamentară art.40. din proiectul legii salarizării unitare, articol care amâna actualizarea pensiilor militare în perioada 2017-2022, recunoscând implicit caracterul aberant și neconstituțional al unor astfel de prevederi sau atunci când s-a adoptat cu surle și trâmbițe OUG 59?2017 care pur și simplu elimină pe vecie actualizarea pensiilor militare, o prevedere de asemenea anticonstituțională.
3. Referitor la proiectul legii salarizării militare, AORR subliniază că desființarea serviciului militar obligatoriu s-a făcut tocmai în scopul profesionalizării totale a organismului militar, în raport cu cerințele impuse la acel moment de criteriile de aderare la NATO. Nu discutăm acum dacă această măsură a avut efecte benefice sau nu, dar îi întrebăm pe domnul prim ministru, pe ministrul apărării și pe ministrul muncii care este părerea Guvernului, a ministerelor menționate și a domniilor lor personal despre profesionism și profesionalizare, atâta timp cât soldatul profesionist care își desfășoară activitatea în slujba națiunii 24/24 și 7/7, care trebuie să ia în fracțiuni de secundă decizii de care depind viața sa, viețile camarazilor sau ale civililor apărați și care mânuiește tehnică și echipamente militare de mii, sute de mii sau chiar milioane de lei este echivalat prin proiectul legii salarizării unitare cu muncitorul ... necalificat.
De altfel, echivalarea funcției șefului Statului Major General, în curând Șeful Apărării, cu a regizorului de teatru de păpuși spune totul despre considerația pe care Guvernul o acordă militarilor, despre poziția acestuia în raport cu Armata României, nimeni alta decât garantul suveranității, a independentei și a unității statului, a integrității teritoriale a țării și a democrației constituționale.
Până când soldatul profesionist nu va avea solda funcției la finele primului an de activitate de 75% din valoarea salariului mediu pe economie, militarii români vor rămâne desconsiderați de propriul lor Guvern.
4. În ceea ce privește OUG 57/2015, mărturisim sincer că guvernanții, în deplin parteneriat cu parlamentarii, și-au atins obiectivul: până și noi am obosit să așteptăm o decizie pe acest subiect aflat în dezbatere parlamentară încă din februarie 2016.
5. AORR își exprimă susținerea pentru menținerea sistemului pensiilor militare de stat, sistem care are un caracter istoric și a funcționat nealterat de la domnitorul Alexandru I până la guvernarea Boc, sistem pe care nici măcar regimurile comuniste nu l-au schimbat. Indiscutabil, legea 223/2015 poate fi amendată și perfecționată, problema fiind însă că toate amendamentele aplicate neconstituțional prin ordonanțe de urgență au avut ca finalitate diminuarea drepturilor militarilor rezerviști.
De altfel, asociațiile profesionale ale militarilor în rezervă au făcut propuneri pertinente în acest sens, inclusiv în scopul fidelizării cadrelor militare, soldaților și gradaților profesioniști pentru a se evita fuga acestora din sistem în plină capacitate de muncă, dar aceste propuneri nu au avut nici o rezonanță la cei în drept, și, din perspectiva noastră, în primul rând la Ministerul Apărării Naționale.
6. Constatăm cu îngrijorare lipsa de viziune și coerență a lidershipului politico-militar, sau Doamne ferește, poate prea marea coerență în bulversarea sistemului militar și exemplificăm doar prin ceea ce s-a întâmplat în domeniul managementului resurselor umane, cu precădere la nivelul liderilor militari: modificările impuse prin OUG 59/2017 au reușit încă o dată să depopuleze structurile de comandă de la toate nivelurile ierarhice, astfel că după decembrie 2013, când într-o singură zi au fost trecuți în rezervă 41 de generali și alți 2 în următoarele săptămâni, în lunile iulie august a.c. au fost efectiv forțați să iasă din sistem alți 20 de generali, dintre care unii nici măcar nu au finalizat un semestru pe funcția de pe care au trecut în rezervă. Faptul că în întreg Statul Major General mai sunt doar doi ofițeri cu gradul de general ar fi chiar un element de interes, dacă acest lucru nu ar însemna și lipsă de continuitate, dezomogenizarea structurii de comandă, afectarea până la pierdere a istoriei instituționale sau forțarea la promovare a unor ofițeri, fără îndoială cu capacități profesionale deosebite, dar care nu au trecut prin circuitul normal care să le ofere experiența managerială, siguranța și, de ce nu, timpul necesare exercitării comenzii la nivelele ierarhice superioare.
Vom reveni cu mesajul participanților la Forumul 2017 al structurilor asociative ale militarilor în rezervă și în retragere, imediat ce forma finală a acestuia va fi agreată de reprezentanții desemnați.

AORR – Departamentul de comunicare și relația cu mass media

Sursa: COMUNICAT referitor la a doua reuniune a Forumului 2017 al structurilor asociative

9 septembrie 2017

5 comentarii:



  1. Forumul structurilor asociative ale militarilor

    http://mcppress.ro/forum/viewtopic.php?pid=10438#p10438

    RăspundețiȘtergere
  2. Sistemul pensiilor militare este in momentul de fata bulversat si cuprins de haos. Sunt amestecati laolalta cei cu pensii cu adevarat nesimtite (magistrate, detasati....)cu cei care au pensii maimult decat modeste. Dupa 2007-2008 mai ales in sistemul pensiilor militare au aparut tot felul de amendamente astfel incat unii s-au ales cu pensii uriase(pentru nivelul tarii noastre)iar altii au ramas cam de carutza telegutza.Fiecare lege -L164, L119, L263, L223 a creat conditii favorizante pentru anumite grupuri conducand la pensii diferite pentru aceeasi vechime, aceleasi gradatii, functii indeplinite, grad.Diferentele sunt foarte mari si in functie de data /anul pensionarii.Analizand un pic L223 se constata ca aceasta ar fi fost o o lege cat de cat buna, dreapta , echitabila. L223 a fost insa ciopartita de OUG 57/2015.L223 a fost viciata profund si de algoritmul de calcul care mareste exagerat unele pensii prin punctual G unde sunt incluse sporuri gen OSCAR, spor de noapte(de parca unii ar fi stat zi si noapte numai la serviciu in ultimele luni de activitate si ar fi executat lucrari speciale faraonice etc). In acest timp au fost taiate la altii sporuri permanente(parasutisti, piloti , scafandri, vanatori de munte).Cu alte cuvinte au fost incluse sporuri conjuncturale si au fost taiate sporuri permanente legate strict de activitatea zilnica , fapt incorect .Si am dat doar cateva exemple !

    RăspundețiȘtergere
  3. De acord cu anonimul de la ora 12:01.
    Singura observatie: Si in sistemul pensiilor civile sunt discrepante la aceeasi vechime, ... etc. Discrepantele sunt mai mici pentru ca se tine cont de intreaga perioada lucrata.

    RăspundețiȘtergere
  4. Tot cu privire la pensiile militare cateva aspecte de nedreptate crasa pentru rezervistii militari-militari:
    - legile L164, L119, L263. L223 au fost initila in favoarea militarilor -militrai. Ele au fost modificate esential prin fel de fel de ordonante si completari -amendamente in favoarea unor grupuri restranse , mai ales in favoarea celor ce militari fiind au lucrat efectiv in afara sistemului militar deci in afara vietii riguroase, cazone, restrictive, cu alarme, aplicatii , poligoane , servicii de garda si garnizoana.;
    -nu face exceptie nici L223 care se dorea echitabila insa al care continut a fost modificat radical prin oug 57/2015 si m25/2016, avvantajandu-i clar ca lumina lunii pline pe cei din afara sistemului, intre acestia detasandu-se cei detasati;
    Sa explica un pic:
    -pentru militarii -militari toate eforturile s-au concentrat nu cumva acestia sa depaseasca la pensie o valoare de cca 1000- 1200 -1500 euro(cazuri foarte putine si fericite!).S-au depus prin art. 40/oug57/2015 eforturi remarcabile sa fie scoase din baza de calcul prime specifice activitatii de militar profesionist(prime de parasutare, prime orare de zbor, de submersie etc), actualizarea functiei la 01.01.2016 a fost facuta la plezneala cu valori de prin 2009 (uitate in sertare) deoarece la activi sporuri importante ori nu au fost bagate in functie ori au fost bagate dar s-a precizate ca , chipurile,nu constituie cresteri ale functiei ;
    -pentru cei de pe langa sistem insa tara devine muma buna si darnica .Incepand chiar cu L164 , cosmetizarile au condus la valori ale pensiilor celor de pe langa sistem mult mai mari decat ale militarilor-militari. O consultare a tabelelor publicate de min de resort prin 2010 cred ca e elocvaenta.Singura apasare mai serioasa a "detasatilor" a fsot prin 2011 cand s-a decis trecerea la "contributeala" si celor de pe langa li s-au recalculat pensiile smecherite care au fost aduse la normal;
    - a durat insa foarte putin deoarece parttida smechereasca s-a dovedit mai tare in clanta si mai buna de gura mai ales pe sticla iar pensiile smecherite au fost readuse cu "surle si trambite", cu injuraturile de rigoare pentru cei ce au indraznit sa se lege de dreagele pensii smenuite.Nu pot fi luate in calcul pensiile corect calculate pe L164 ale militarilor-militari care au fost lovite pe nedrept si acestea si au revenit odata cu cel;e smecherite ;
    -

    RăspundețiȘtergere
  5. Si acum dragii matusii tamara sa revenim la L223-care se dorea din rarunchi o lege dreapta , echitabila , nediscriminatorie.La prima vedere ar fi avut cat de cat sorti de izbanda insa a fost si aceasta modificata substantial in principal prin OUG57/2015 , M25/2016 SI oug 59/2017.
    Sa explicam si aici.
    -pensiile militarilor-militari au fost recalculate (cu taierea sporurilor de baza la unii si neaducerea la zi a functiei ori a coeficientilor pentru anumite sporuri care au fost luate in calcul insa cei in cauza iesind la pensie inainte de 2000 au avut acei coeficienti mult mai mici decat cei de dupa 2010).La fel actualizarea este mai mult de forma, balbele continua cu privire la normele de aplicare. Alta nedreptate, celor ce si-au ales cele 6 luni in necunostinta de cauza(OUG57 nici acum nu e validata!)li s-a intrezis pentru urmatorii 100 de ani(mai glumesc si eu) sa aleaga o perioada mai convenabila, functie desigur de modul in care se aproba OUG57/2015;
    -La cei de pe langa sistem insa patria mama devine iar o mama buna prin care se accepta cuantumurile functiilor executate pentru 6 luni indiferent de continutul functiilor in cauza(mai clar si pe inteles: multe institutii -nu toate evident, au bagat la functie pentru cei de pe langa tot ce se putea bagat inclusiv multe elemente care pentru militarii-militari sunt scoase din baza de calcul prin art. 40 nr. crt. 4 din OUG57/2015);
    -si intervine acum cireasa de pe tort-Ordinul M25/2016 prin art. 20 alin. 2 permite nici una nici alta decat ca "actualizarea la data de 01.01.2016 a salariilor lunare coresp. functiei exercitate sa se faca in baza unei simple hartii-adeverinte date de institutia in cauza sau ce a mai ramas din ea deoarece de prin 1998-2001 cand au fost multe pensionari instit./soc .com. etc ori a dat faliment ori s-a restrans ori s-a privatizat-desogur nu toate au intrata in aceasta hora insa unele, DA !Dragii matusii deci, daca prin 1998-1999 militarul nostru avea 3000, acum similarul(socratariat, cumnatariat, veric, etc)poate avea usor 20.000 ori mai mult deci calculati BAZA DE CALCUL!
    -nu am nimic cu cei de maisus-sa fie sanatosi si la punga grpsi - insa cred ca e o bataie de joc la adresa militarilor -militari care au fost supusi zeci de ani unor privatiuni greu de suportat , sunt pe nedrept numiti de multi din mass-media cu :pensii nesimtite" in contextul in care toate legile de dupa 1998 i-au nedreptatit , favorizandu-i pe unii "alesi";
    -CONCLUZIE: L223 in loc sa rezolve inechitatile, mai mult le sporeste, in loc sa micsoreze decalajul intre pensionarii militari-militari si cei de pe langa, creste excesiv de mult in unele,cazuri diferentele dupa ptincipiul: cei ce au li se va da, cei ce nu au li se va lua".SI NU E CORECT DIN NICI UN PUNCT DE VEDERE!

    RăspundețiȘtergere