Rezervistul

marți, 29 decembrie 2015

Știu că-mi dau foc la valiză

Știu că-mi dau foc la valiză,
dar în spiritul dreptății, 
al patriei, onoarei și demnității,
trebuie să spun câteva cuvinte:
Fac parte dintre cele 700-900 cadre militare
în rezervă cărora li s-au redus pensiile în 2011.
Personal, mi-a scăzut venitul cu 500 de lei/lună.
Din 2013, an de an, cu acel procent de creștere al punctului,
am ajuns de unde plecat.
Între timp, am mai muncit, adăugând ceva civilie
la viață militară amară.
Fraților, am pensia mai mare de 4 ori
ca salariul soției, care muncește la stat,
pe salariul minim pe economie.
Mă aștept la înjurături.
Dar vreau să subliniez un lucru pe care nu l-a spus nimeni:
În 2008, un comandant de unitate, activ, cum eram eu,
avea cam 85% din pensia unui rezervist.
Știu că nu vă place istoria trăită,
știu că nu vă place adevărul,
și la fel de bine știu că
mi-am dat foc la valiză!
Numai că acum, eu sunt singurul meu
Comandant!




4 comentarii:

  1. "Comandante"tu nu esti militar, iar ceea ce sustii este o minciuna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mirage 2000, eu nu susțin decât lucruri trăite!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu tot respectul domnule colonel dar aveţi cîteva erori în postare şi chiar dacă acum sunţei singurul dumneavoastră comandant, vi le spun de dragul adevărului.
    Nu au fost doar 7-9 sute de cadre militare cărora li s-au redus pensiile. În celebrele tabele publicate de MapN din ordinul ilegal a lui Oprea, chiar cosmetizate cum au fost, cifrele sunt mult mai mari şi ele au crescut ulterior după decizile sucesive de revizuire din 2012.
    Baza de calcul a pensiei pe legea 164 era reprezentată de solda lunară brută în care intrau: solda de grad, de funcţie, gradaţiile, indemnizaţia de comandă şi cea de dispozitiv şi solda de merit (pentru cei care o aveau).
    Pensia era limitată la nivelul bazei de calcul. La acea pensie calculată se mai adăuga un procent de 10-15-20% acordat de legea 80 pentru cei care aveau ordinul meritul militar.
    Cei activi pe lângă aceste elemente mai primeau şi altele venituri, gen compensaţie norma de hrană pentru cei care nu o primeau în natură, sporul de radiaţii, sporuri pentru clasificările de clasă, prime periodice, prima anuală/al 13-lea salariu şi diverse alte sporuri, e drept că limitate ulterior de guvenul Boc la 30% din solda de funcţie.
    Deci chiar şi cu acel maxim de 20% adăugat pensiei de legea 80, la condiţii echivalente de grad, funcţii, vechime, condiţii de muncă un pensionar nu putea avea pensia mai mare decât veniturile lunare ale unui activ ci doar cel mult decât solda lunară brută.
    E posibil ca punctual să fi fost nişte excepţii dar care nu confirmau regula. Acesta ar fi două:
    - celor pensionaţi anterior apariţiei legii 164 la recalcularea pensiei li se lua în calcul solda maximă de funcţie corespunzătoare gradului avut;
    - pentru cei detaşaţi în diferite strucuri bugetare, altele decât cele ale MapN solda lunară era
    înlocuită cu salariul primit, de regulă mult mai generos ( de până la 2-3 ori).
    Aceste excepţii s-au înmulţit sigur în perioada în care activii au avut soldele diminuate cu 25 %.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am onoarea să vă salut! La mulți ani! Vă mulțumesc! Cu respect!

      Ștergere